Iedereen die een muziekinstrument speelt wordt er vroeg of laat mee geconfronteerd, de theoretische basis van muziek. Wil jij de muziek beter begrijpen die je speelt? Wil je meer leren over noten en andere muziektekens? En wil je begrijpen hoe een muziekstuk of liedje in elkaar zit? Dan is deze cursus Muziektheorie iets voor jou. Je leert bijvoorbeeld wat ‘allegro’ en ‘adagio’ betekenen en je traint je gehoor. De lessen – op A, B, C of D-niveau – worden afgesloten met een examen. Voor deelname aan het praktijkexamen is het behalen van het theorie-examen verplicht. De theorielessen kunnen ook gevolgd worden door deelnemers van buiten het Muzisch Centrum. Voor het praktijkexamen heeft het Muzisch Centrum dan als voorwaarde dat deelnemers les hebben van een bevoegd docent op het instrument dat gegeven wordt. Als dat niet zo is, zijn deelnemers verplicht om een serie van 6 lessen in de vorm van Instrument op proef bij één van onze docenten af te nemen. Alle informatie hierover vind je op www.muzischcentrum.nl/instrument-op-proef.
Ik heb gestudeerd aan het Conservatorium in Groningen en ben afgestudeerd als docerend– en uitvoerend musicus trombone. Daarnaast heb ik de aantekening euphonium gehaald en een onderdeel lichte muziek gedaan. Ook heb ik de studie HA-FA-BRA-directie succesvol afgerond.
Ik geef al 33 jaar les bij het Muzisch Centrum in alle koperen blaasinstrumenten. Daarnaast geef ik muzieklessen en workshops/projecten (o.a. op basisscholen) en ik dirigeer HA-FA-BRA-orkesten. Momenteel dirigeer ik het fanfareorkest ‘Polyphonia’ uit Rottevalle. Zelf heb ik in diverse orkesten gespeeld, o.a. enkele top brass bands, Frysk Fanfare Orkest, het NFO (o.a. als solist bij schoolconcerten) en ruim 20 jaar als 1e trombonist in de ‘New Metronome Big Band’. Ook speel ik in de ‘Square Band’, een praise band van de Bethelkerk in Drachten.
Ik ben Jelle Roeper, docent slagwerk (drums/hafabra). Naast lesgeven bij het Muzisch Centrum geef ik les bij muziekverenigingen, dirigeer ik een bigband en speel als percussionist in een bigband. Behalve lesgeven ben ik als cultureel ondernemer bezig met het organiseren van losse projecten en doe inval/vervanging werkzaamheden op het gebied van cultuureducatie. Visievorming, ontwikkeling en realisatie zijn daarbij de kernwoorden. Ik word erg enthousiast van projecten die verdieping brengen en dat doen met behulp van muziek, dans en/of theater. Projecten in de zorg bijvoorbeeld, maar ook natuurprojecten. Dat muziek maken erg belangrijk is voor de ontwikkeling (en bijhouden) van je hersenen is inmiddels wel bewezen, maar dat het ook “gewoon” supergaaf is om te doen ervaar ik elke dag en dat deel ik graag met anderen.
Leeftijd | |
---|---|
Woonplaats | |
Lesvorm | |
Geschatte prijs | |